Gelöst

Einzelverbindungsnachweis für Prepaid Karte

vor 8 Jahren

Hallo Telekom-Hilft-Team,

 

ich wende mich an euch, da eine Mail an den Telekomsupport seit dem 03.03. unbeantwortet geblieben ist. 😕

 

Folgendes Problem:

Ich habe die Information bekommen, dass ich bei der Telekom für eine meiner Prepaidkarten, einen Einzelverbindungsnachweis anfordern kann auf dem auch eingehende Anrufe mit Nummer (auch wenn bei Anruf unterdückt!) ersichtlich sind.

 

Können sie sich dazu bitte mal äußern oder mir eine Kontaktmöglichkeit nennen, danke!

 

Gruß

Dr_Bob

Letzte Aktivität

vor 8 Jahren

von

17572

7

    • vor 8 Jahren

      Hallo @Dr_Bob

       

      Einen EVN kannst du mithilfe einer datenschutzerklärung beauftragen. Den Antrag kannst du dir zuschicken lassen. Dafür einfach die 0800 330 2202 anrufen.

       

      Rufnummern die dich unterdrückt angerufen haben werden dadurch nicht sichtbar. 

       

      Gruß Makc 

      4

      Antwort

      von

      vor 8 Jahren

      @Dr_BobEin EVN dient der Kostenkontrolle, nicht der Anrufkontrolle.

       

      Nicht abrechnungsrelevante Infos (wie kostenfreie Verbindungen innerhalb von Flatrates oder ankommende Anrufe im Inland) werden daher gar nicht erst gespeichert.

       

      Ankommende Anrufer können nur mittels einer Fangschaltung ermittelt werden, das geht aber auch nicht rückwirkend.

      Auftrag_EA_Prepaid.pdf

      Antwort

      von

      vor 8 Jahren

      An wen muss ich mich denn wegen einer Fangschaltung wenden?

       

      Uneingeloggter Nutzer

      Antwort

      von

    • Akzeptierte Lösung

      akzeptiert von

      vor 8 Jahren

      @Dr_BobEin EVN dient der Kostenkontrolle, nicht der Anrufkontrolle.

       

      Nicht abrechnungsrelevante Infos (wie kostenfreie Verbindungen innerhalb von Flatrates oder ankommende Anrufe im Inland) werden daher gar nicht erst gespeichert.

       

      Ankommende Anrufer können nur mittels einer Fangschaltung ermittelt werden, das geht aber auch nicht rückwirkend.

      Auftrag_EA_Prepaid.pdf

      0

    • Akzeptierte Lösung

      akzeptiert von

      vor 8 Jahren

      0

      Uneingeloggter Nutzer

      Frage

      von

      Das könnte Ihnen auch weiterhelfen

      Gelöst

      in  

      1844

      2

      3

      Gelöst

      in  

      33191

      1

      6

      Gelöst

      in  

      886

      0

      5

      Gelöst

      vor 2 Jahren

      in  

      197

      0

      3

      Beliebte Tags letzte 7 Tage

      Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...

      Cookies and similar technologies

      We use cookies and similar technologies (including ) on our website to save, read out and process information on your device. In doing so, we enhance your experience, analyze site traffic, and show you content and ads that interest you. User profiles are created across websites and devices for this purpose. Our partners use these technologies as well.


      By selecting “Only Required”, you only accept cookies that make our website function properly. “Accept All” means that you allow access to information on your device and the use of all cookies for analytics and marketing purposes by Telekom Deutschland GmbH and our partners. Your data might then be transferred to countries outside the European Union where we cannot ensure the same level of data protection as in the EU (see Art. 49 (1) a GDPR). Under “Settings”, you can specify everything in detail and change your consent at any time.


      Find more information in the Privacy Policy and Partner List.


      Use of Utiq technology powered by your telecom operator


      We, Telekom Deutschland GmbH, use the Utiq technology for digital marketing or analytics (as described on this consent notice) based on your browsing activity across our websites, listed here (only if you are using a supported internet connection provided by a participating telecom operator and consent on each website).

      The Utiq technology is privacy centric to give you choice and control.

      It uses an identifier created by your telecom operator based on your IP address and a telecom reference such as your telecom account (e.g., mobile number).

      The identifier is assigned to the internet connection, so anyone connecting their device and consenting to the Utiq technology will receive the same identifier. Typically:

      • on a broadband connection (e.g., Wi-Fi), the marketing or analytics will be performed based on the browsing activities of consenting household members’.
      • on mobile data, the marketing will be more personalised, as it will be based on the browsing of the individual mobile user only.

      By consenting, you confirm that you have permission from the telecom account holder to enable the Utiq technology on this internet connection.

      You can withdraw this consent anytime via "Manage Utiq" at the bottom of this site or in Utiq’s privacy portal (“consenthub”). For more, see Utiq's privacy statement.